L’elaboració dels pressupostos participatius de 2017 constarà de cinc fases

L’elaboració dels pressupostos participatius de 2017 constarà de cinc fases

14 juny 2016 per Regidoria de Govern Obert

Roda de Premsa de presentació dels pressupostos participatius 2017

Hi haurà tres vies per tal que la ciutadania pugui fer arribar les seves propostes; les dotze que siguin triades finalment s’inclouran dins d’aquest pressupost

La regidoria de Govern Obert i Participació Ciutadana, juntament amb la d’Hisenda, han presentat com serà el procés per a l’elaboració dels pressupostos participatius de 2017, un dels compromisos que va adquirir l’actual govern municipal fa un any en el pacte de les Cavallerisses.

María Cano, a càrrec de l’àrea d’Hisenda, ha indicat que des de gener es va començar a treballar en aquesta proposta per tal que la ciutadania pugui fer les seves aportacions dins d’aquest procés, que inicia aquest 14 de juny i finalitzarà a finals d’octubre.

Hugo Romero, regidor de Govern Obert i Noves Tecnologies, ha explicat que per a això “s’oferiran tres vies diferents. La primera seran les assemblees veïnals, on es farà un resum de les principals propostes realitzades pels veïns de cada zona”.

S’oferiran tres vies diferents. La primera seran les assemblees veïnals, on es farà un resum de les principals propostes realitzades pels veïns de cada zona

La segona serà a través de formularis dipositats en bústies que, a partir d’aquest dimecres, es distribuiran en les següents dependències municipals: l’Ajuntament, el Poliesportiu Municipal, la Biblioteca, l’Oficina de Turisme, el Mercat, el Vinalab i el Casal Jove.

Finalment també es podrà enviar les propostes a través del nou web de la regidoria de Participació Ciutadana, www.participa.vinaros.es, el qual acaba d’estrenar-se. Aquest comptarà amb un espai de debat, un blog de les notícies sobre participació, un calendari d’esdeveniments i més aplicacions que s’aniran implementant més endavant.

Per a això hi haurà de temps dos mesos. Posteriorment s’iniciarà una segona fase, que finalitzarà el 19 d’agost, en què els tècnics municipals realitzaran una primera selecció de propostes. En una tercera fase serà la ciutadania qui segueixi filtrant, per triar les 30 que comptin amb el suport de la majoria.

Seguidament es durà a terme una quarta fase, on els tècnics tornaran a examinar d’una manera més exhaustiva i a donar una valoració econòmica aproximada a aquestes 30 propostes. Finalment, entre el 17 de setembre i el 31 d’octubre es realitzarà una votació pública, on la ciutadania escollirà entre les 30 propostes, les 12 que formaran part finalment del pressupost de l’any que ve.

Per als qui no tinguin accés a Internet, ha agregat Romero, “s’habilitarà a la planta baixa de l’Ajuntament un ordinador, perquè qualsevol veí de la localitat pugui participar d’aquesta iniciativa que ofereix una nova eina per a la implicació ciutadana en els assumptes públics i amb la qual els vinarossencs podran fer valer la seva opinió sobre cap a on volen que vagin destinats els seus impostos “.